Home / O eshopoch / Spustenie eshopu: Na čo nesmiete zabudnúť

Spustenie eshopu: Na čo nesmiete zabudnúť

Ak ste si už vybrali platformu pre Váš eshop a splnili základné povinnosti eshopu,

na rade je príprava eshopu. Začneme od konca, nakoľko len nedávno som sa dozvedel

o ďalšej  povinnosti eshopov a firemných webov, ktorú som sám nemal vo svojom eshope.

Tieto tipy môžu využiť nielen eshopy, ale aj firemné weby, alebo prezentačné stránky.

priprave eshopu kontakt

Kontakt

Kontaktná stránka by mala obsahovať tieto základné veci:

  1. Kontakt na eshop
  2. Kontaktný formulár
  3. Dozorný orgán (povinné uvádzať v eshope, no nie nutne na kontaktnej stránke)

 

1. Kontakt na eshop

Uvedťe všetko – zvyšuje to dôveru a zároveň splníte aj základné podmienky.

Kontakt (email aj telefón – každému náštevníkovi môže vyhovovať iný druh)

Adresu, kde Vás zákazník nájde, v prípade, že máte aj osobné odbery.

Fakturáčné údaje – obchodné meno, miesto podnikania, IČO, DIČ, právnu formu a číslo registra.

Môžete si pozrieť moju kontaktnú stránku ako vzor.

 

2. Kontaktný formulár

Je to jednoduchší spôsob komunikácie pre Vašich zákazníkov, ako Vám napísať email,

je to rýchlejšie (nakoľko sa nemusia prihlasovať do svojho mailového klienta).

Do kontaktného formulára uvedťe, čo najmenej povinných položiek.

V ideálnom prípade stačí návštevníkov email, na ktorý mu odpoviete.

 

3. Dozorný orgán

priprava eshopu dozorny organTento dozorný orgán môžete uviesť buď na kontaktnej stránke

alebo ho zakomponovať do jedného z bodov obchodných podmienok Vášho eshopu.

Ukážku ako to môže vyzerať nájdete na mojej kontaktnej stránke eshopu

alebo na tomto zdroji: http://www.uspesne-podnikanie.sk/co-musi-obsahovat-firemna-webstranka

 

Stránka s obchodnými podmienkami

Zákazník musí mať prístup k obchodným podmienkam ešte pred nákupom.

Pravda je však taká, že zákazníci si obchodné podmienky čítajú väčšinou až vtedy,

ak chcú tovar reklamovať, preto to nie je veľmi navštevovaná stránka.

Odkaz na obchodné podmienky by správne mal byť umiestnený niekde na hlavnej stránke.

Odporúčam ho nikde neskrývať, no mne sa neosvedčilo mať odkaz hneď na hornej lište.

Ideálne miesto odkazu na obchodné podmienky je vo footeri,

čiže na konci stránky (zaleží, či to Vaša platforma alebo šablóna povoľuje).

Odkaz na stránku s obchodnými podmienkami musí byť aj v procese vytvárania objednávky,

najlepšie pridať tzv. checkbox, čiže zaškrtávacie tlačítko, ktoré ak zákazník nezaškrtne,

nebude môcť vytvoriť objednávku.

 

Google analytics

priprava eshopu google analyticsPred spustením svojho eshopu si pridajte kód na sledovanie návštevnosti.

Odporúčam využívať Google Analytics alebo iný nástroj na sledovanie návštevnosti.

GA je zdarma a dozviete sa v ňom veľmi zaujímavé informácie zo štatistík.

Implementácia je jednoduchá, ale záleži od Vašej platformy.

 

Odkaz na GA: https://www.google.com/analytics/

Na vytvorenie budete potrebovať google účet. Ak ho nemáte, tak si ho vytvorte tu.

 

 

Ak sa Vám tento článok páčil alebo ste v ňom dozvedeli niečo nové,

tak ho zdieľajte aj ostatným pomocou tlačítka nižšie alebo mu dajte Like na ľavej strane.

Ak ešte nemáte môj ebook, tak si ho môžete stiahnúť zdarma.

 

 

Prebraté z Eshopovač.sk

Taishi

Taishi

Volám sa Patrik Popelič, moja prezývka je Taishi. Podnikám od roku 2013, prevádzkujem eshopy, motivujem začínajúcich podnikateľov a šírim myšlienku podnikania ďalej, delím sa so svojimi skúsenosťami a pomáham ostatným...
Taishi

Check Also

Fakturovať potrebuje každý podnikateľ, aké sú možnosti?

  Ešte stále využívaš Excel na vystavovanie faktúr? Vitaj v 21. storočí a pozri si …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *