Home / Príbehy podnikateľov / Podnikanie bez cieľa pomáhať druhému, je bezduché – Arokaya Thai Massage

Podnikanie bez cieľa pomáhať druhému, je bezduché – Arokaya Thai Massage

Veľa mladých ľudí sa bojí podnikať. Myslia si, že je tu veľká konkurencia a že na Slovensku sa nedá nič vymyslieť.

Preto sme vyspovedali šikovného a úspešného podnikateľa, ktorý zatočil s konkurenciou a odlíšil sa prístupom a kvalitou služieb.

Na Slovensku, áno čítate správne, otvára už tretiu pobočku s thajskými masážami. Je cieľavedomý, nebojí sa premýšľať vo veľkom a chystá sa aj za hranice.

Inšpirujete sa?

 

Dobrý deň pán Ladislav, čomu sa aktuálne venujete?

V týchto dňoch spúšťame tretí salón Arokaya Thai Massage a to vo Veľkom Mederi.

Prvý bol otvorený v Nových Zámkoch, druhý následne o rok neskôr v Podhájskej.

 

Prečo ste sa rozhodli práve pre tento projekt?

Hovorí sa, že treba byť jedinečný, originálny, prísť s niečím novým a ponúknuť pridanú hodnotu.

Dáva nám to zmysel a zákazníci to oceňujú.

Človek by mal telu vrátiť to, čo pre neho jeho telo robí a v tom mu treba pomôcť.

V Arokaya Thai pracujú výhradne originálne terapeutky priamo z Thajska.

Thajky presne vedia ako na to, keďže to majú ako tradíciu a súčasť kultúry, ktorá sa prenáša z generácie na generáciu.

Samozrejme ich vedomosti sú podložené príslušným vzdelaním a certifikátmi, bez ktorých by tu pracovné povolenie ani nedostali.

 

Ako dlho fungujete?

Značka Arokaya Thai Massage vznikla v roku 2013.

V novembri to bude tretí rok od otvorenia prvého salónu v Nových Zámkoch.

 

Čo vám chýba na slovenskom trhu vrámci thajských masáži a masáži celkovo?

Je to najmä povedomie o tom, že kvalitná masáž je niečo, čo by mal človek absolvovať pravidelne.

Mám dojem, že panuje mienka, že masáž je pre chorých a roztopašných, ale nie je to tak. Masáž je pre každého jedného.

Telo ju miluje a je po nej smädné. Hovorí sa, že hlad síce zapiješ, ale smäd nezaješ 🙂

 

Aká je pridaná hodnota pre zákazníka? Čím sú vaše masáže výnimočné?

Výnimočnosť – áno, to je to správne slovo, ktoré nás vystihuje.

Neodmysliteľne k tomu patrí pridaná hodnota.

Na to, aby bolo čo priadávať, treba v prvom rade uspokojiť všetky zmysly.

Vkradnúť sa do podvedomia zákazníka pomocou zapojenia jeho zmyslov a vytvoriť neopakovateľný zážitok, o ktorom chce rozprávať, chce sa oň podeliť a vrátiť sa, aby ho prežil znova a znova.

Byť poctený a cítiť sa na chvíľku súčasťou. Až potom môžeme hovoriť o pridanej hodnote.

Tou je určite okrem iného aj individuálny prístup. Ide o pocity.

 

Aké prekážky ste zažili počas svojho podnikania?

Prekážky existujú len v hlave.

To, čo nás však stojí veľa času a energie je byrokratická mašinéria.

Niekedy však, ak ide o tu správnu vec,  mávate pocit, že sa veci tak zvláštne spoja. Napriek tomu, že by ste mali padať, tak kráčate po oblakoch.

 

Aké úspechy máte za sebou? Na čo ste hrdý?

Ak je pravda, že v prvom roku podnikania skončí až  9 z 10 podnikateľov (v USA?), tak by to mohlo byť napríklad aj toto.

Ale za úspech považujeme to, že sa nám darí realizovať naše plány a že môžeme pomáhať.

 

“ Za úspech považujeme to,

že sa nám darí realizovať naše plány a že môžeme pomáhať.“

 

Ako vyzerá váš podnikateľský deň?

Tak trochu schizofrenicky.

Ráno som ten najprísnejší nadriadený. Sám sebe nariadim všetko, čo treba urobiť, tak akoby to mal robiť niekto iný.

Cez deň som ten „niekto iný“ a snažím sa to všetko splniť. Je to jednoduché a preto je to niekedy tak zložité.

Prvoradá je však disciplína.

Využívam ios appku calendars, ktorá mi pomáha mať veci, úlohy a termíny pod kontrolou.

Neodmysliteľnou súčasťou je však aj ventil v podobe fitka a boxu 3x do týždňa.

 

Vediete tím ľudí? Ako ich motivujete?

Najlepší zamestnanec je taký, ktorý je motivovaný už predtým ako k nám príde.

Preto kladieme dôraz na kvalitné výberove konanie, najmä na recepčnú.

Je to osoba, ktorá reprezentuje podnik navonok a je nevyhnutné, aby bola stotožnená s našim spôsobom rozmýšľania.

Nie naučene, ale osobnostne a povahovými vlastnosťami.

Som toho názoru, že tak ako je každý človek individualny, aj spôsob motivácie, by mal brať do úvahy túto skutočnosť.

Snažíme sa človeka spoznať, pochopiť jeho paradigmy a na základe jeho potrieb mu vystavať motiváciu.

Zväčša to funguje.

Čo sa týka masérok, ich kvalitu si overujeme osobne v Thajsku, prípade prísnym hodnotením agentúry, ktoré spolu s videovizitkou tvoria súčasť jej žiadosti.

Masérky sú motivované najmä finančne. Ich povaha, pokora, čestnosť a úslužnosť je však niečo, čo si prinášajú so sebou.

Tieto vlastnosti pripisujem do istej miery budhistickej viere.

Ak držíme slovo, je radosť s nimi spolupracovať.

 

Aké marketingové nástroje využívate? Ako propagujete svoje podnikanie?

Doba je uponáhľaná a podnikateľ by mal veľmi senzitívne reagovať na všetky aspekty súvisiace s klientelou. Či už ide o 9-17 človeka alebo o manažment a podnikateľsky sektor.

Marketing je preto rozsiahli, vždy slušný a zacielený.

V menšom meste niet nad referenčný marketing, podporený promom vo vychytených podnikoch.

Naopak, miesta kde sa strieda veľa ľudí (come and go) sú miestami okamihu. Byť videný a počutý je tu hlavný marketingový nástroj.

Samozrejme google maps, webová stránka, trip advisor, facebookoská stránka Arokaya Thai Massage – Nové Zámky, Arokaya Massage Center – Podhájska a Arokaya Thai Massage – Veľký Meder  a Instagram sú miesta, kde nás nájdete a môžete sa podeliť o svoje zážitky, zdieľať ich a znásobiť tým emóciu.

 

Čo je váš cieľ v podnikaní? Čo pripravujete?

Podnikanie bez cieľa pomáhať druhému, považujeme za bezduché. Našim cieľom je ponúknuť pomoc v oblasti, v ktorej pôsobíme.

Stavili sme na kvalitu, individualny prístup, pridanú hodnotu a pocity. Ak sa zákazník cítil výnimočne a návšteva u nás mu pomohla, dosiahli sme svoj cieľ. Bodka.

Spätná väzba nás uisťuje v tom, že máme radosť z toho, čo robíme a radi by sme ju násobili.

V tomto smere sme otvorení ponukám či už wellnessov, hotelov, kúpelov a relaxačných zariadení.

Uvažujeme pretaviť skúsenosti a know how do franchisového konceptu.

Sme v kontakte s p.Setaffym predsedom frančízovej asocie a máme ambíciu ísť so značkou Arokaya® ďalej.

„Podnikanie bez cieľa pomáhať druhému,

považujeme za bezduché.“

 

Čo by ste odkázali našim čitateľom?

Odkázal by som, aby viac čítali.

Taktiež, aby uprednostnili samovzdelávanie v oblasti finančnej gramotnosti v oblasti podnikania, obchodu a marketingu.

Všetko podstatne už bolo napísane.

Úspech alebo neúspech je len odraz toho, čo si myslíme, že si zaslúžime. A na tom, aby sme mali pocit, že si niečo zaslúžime alebo nie, dokážeme pracovať každý deň.

Uprednostňujem knihy, ktoré nedávajú konkrétny návod na konkrétne činnosti, ale nastavujú zmýšľanie. Topka je určite Napoleon Hill – Mysli a zbohatni.

Stačí vedomosť, viera, vytrvalosť a asertivita v medziach slušnosti a úcty.

 

 

Ak sa vám článok páčil a inšpiroval vás, zdieľajte ho aj so svojimi priateľmi na facebooku.

Ďakujeme.

Andrea Winslow

Andrea Winslow

Milujem osobný rozvoj a online marketing. Motivujem a inšpirujem mladých ľudí k podnikaniu. Taktiež im pomáham prekonať ťažké obdobia pomocou koučingu a mentoringu.
Andrea Winslow

Check Also

Ako vytvoriť z hobby fungujúci biznis a popri tom napísať knihu – Michal Kopecký

Michal Kopecký je jasným dôkazom, že ak robíš to, čo miluješ a čo ťa baví, …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *