Home / Príbehy podnikateľov / Ako vytvoriť z hobby fungujúci biznis a popri tom napísať knihu – Michal Kopecký

Ako vytvoriť z hobby fungujúci biznis a popri tom napísať knihu – Michal Kopecký

Michal Kopecký je jasným dôkazom, že ak robíš to, čo miluješ a čo ťa baví, budeš úspešný. Nič nie je nemožné.

Pomáha mužom stať sa o niečo schopnejšími a príťažlivejšími a priniesť tak ženám lepšie zážitky. Verí, že keď budú chlapi makať na sebe, na svojom sebavedomí, hodnote, charizme a komunikácii, budú priťahovať ženy úplne prirodzene a nebudú ich musieť naháňať.

Jeho blog navštívilo už viac ako 2 milióny ľudí a je autorom prémiových kurzov, ktorými do dnešného dňa prešlo vyše 1500 chlapov.

Pre mňa osobne je veľká inšpirácia a verím, že v rozhovore nakopne aj teba 🙂

 

Mladí podnikatelia sa dnes trápia so začiatkami podnikania. Aké boli tvoje?

Ja som sa v mojich začiatkoch veľmi netrápil. Proste som začal. Skočil som do vody. Vykašľal som sa v 3. semestri na výšku v Brne (študoval som aplikovanú informatiku) po tom, ako som si prečítal Kiyosakiho Bohatého otca.

O pár mesiacov na to som si založil svoju prvú živnosť. Netušil som ani, čo je to DPH alebo aký je rozdiel medzi jednoduchým a podvojným účtovníctvom a svoje prvé faktúry som vystavoval ručne v exceli (po spolupráci s googlom).

Mal som jediné šťastie, že moja mamina je mzdová účtovníčka, tak ma uviedla do obrazu. No nemala to so mnou ľahké.

Pre mňa bolo dôležité rozhodnúť sa a ísť do toho. Všetko ostatné som sa učil po ceste.

 

Čo bol prelomový moment v akozbalit.sk keď si si povedal, že to stojí za to?

Ešte predtým, ako som vôbec založil blog akozbalit.sk, mi nevyšli 4 “biznisy”. Skúšal som a hľadal som sa.

Dokonca prvého pol roka z akozbalit.sk som nevidel ani cent. Dotoval som to svojím časom a peniazmi a dostával som sa do záporných čísiel. Ak si dobre spomínam, tie prelomové momenty boli dva.

Prvým bolo, keď mi niekto neznámy napísal, ako mu moje rady pomohli získať si ženu, o ktorú mal už dlho záujem a ďakoval mi, ako som mu zmenil život. To bolo naplnenie zmyslu, prečo som to robil.

A druhým bola historicky prvá objednávka môjho prvého online kurzu, ktorý som na pozadí blogu spustil. Dali mi tým chlapi najavo, že ich nie len táto téma zaujíma, ale sú ochotní zaplatiť (nemalé peniaze) za to, aby sa so ženami posunuli niekam ďalej.

 

 

Ako podnikateľ, koľko ľudí zamestnávaš, prípadne akí ľudia s tebou spolupracujú? Akých si vyberáš?

Zamestnávam oficiálne dvoch ľudí. Brata a manželku 🙂

Zvyšní so mnou spolupracujú na živnosť či dodávajú mi služby ako firma, aj keď sú členmi môjho interného tímu.

Za tie roky mám momentálne v tíme grafika, technickú podporu, zákaznícku podporu, človeka na fakturácii, účtovníka, šéfredaktorku blogu, social media manažéra, ppc špecialistu, PR manažérku a k tomu si vychovávam aj riaditeľa celého projektu.

Akých ľudí si vyberám? V tomto je to rôzne. Dávam veľmi na intuíciu. Noví ľudia nemusia byť špičkoví (vieme si ich zaučiť), no musia byť v pohode a zapadnúť do tímu. To je pre nás dôležité. Sme jedna partia.

 

Používaš nejaké techniky na manažovanie času?

Za tie roky som ich vyskúšal mnoho.

Momentálne sa držím tematických dní, čo mi vyhovuje asi najviac.

Každý jeden pracovný deň sa venujem jednej oblasti. Napr. v pondelok mám článkový/písací deň. Utorok je administratívny deň, kde mám naplánované všetky porady a riešim veci na pozadí firmy. Streda je produktový deň, kde tvorím produkty a materiály do kurzov.

Štvrtok mám natáčací deň, kde sa venujem točeniu nových videí na blog či do kurzov. Piatok mám nastavený konzultačný deň a v sobotu čistiaci, kde upratujem veci v softwaroch a službách, ktoré sa nám za tie roky nakopili. A nedeľa je voľno 🙂

 

Čo odporúčaš ostatným, keď sa ťa opýtajú na online marketing?

Určite im odporúčam najprv vytvoriť nejaký produkt, okolo ktorého svoj “online marketing” postavia.

Väčšinou (a ja som tiež živým príkladom) si z toho ľudia spravia hobby, tvoria články, publikujú príspevky na Fanpage, točia videá, dávajú si robiť logo a myslia si, že majú online biznis. No majú len drahé hobby, dotujú to svojím časom a peniazmi.

Najprv by mal vzniknúť produkt či služba a okolo nej by následne mali krok po kroku vystavať svoj marketing, teda spôsob, akým pritiahnu k produktu zákazníkov. A to už môže byť ten blog, email marketing, sociálne siete, youtube či iné… Nie naopak 🙂

 

Čo bola tvoja najväčšia chyba v začiatkoch podnikania a ostatní by sa jej mali vyvarovať?

Myslím, že práve to, čo som opisoval vyššie. Nebolo to podnikanie, ale bolo to časovo a finančne náročné hobby. Prvý produkt či kurz by som spravil skôr a zariadil by som, aby mi prinášal peniaze čo najskôr.

 

Čo najdôležitejšie si sa naučil v začiatkoch podnikania?

Asi to, že svet sa nezrúti, keď nebude všetko podľa našich predstáv a dokonalé.

Ľudia totižto nevedia, ako to má vyzerať a čo všetko to má obsahovať. Snažíme sa robiť všetko perfektne a chceme, aby to bolo dokonalé a šperkujeme to donemoty. No potom to častokrát ani neuzrie svetlo sveta, je to prekombinované alebo to ľudia ani nechcú.

Treba to dať proste von v nejakej obstojnej forme, zistiť záujem ľudí a aktualizovať a vylepšovať to po ceste na základe spätnej väzby. Pozrite sa na Windows. Vypustia ho von a potom vydávajú záplaty a aktualizácie na základe reálnych skúseností užívateľov.

 

Viem o tebe, že si aj spisovateľ. Minulý rok vyšla tvoja kniha Príťažlivosť, ktorá sa stala Bestsellerom. O čom je a pre koho je určená?

Áno, napísal som minulý rok svoju prvú knihu, ktorá sa po pár dňoch stala bestsellerom na najväčšom internetovom kníhkupectve Martinus.sk.

Je určená pre chlapov a je o tom, ako priťahovať ženy úplne prirodzene tým, aký chlap je, bez tehličiek na bruchu, miliónov na účte, bavoráka v garáži či výzoru Taliana. Siahli však po nej aj mnohé ženy. Najprv zo zvedavosti, že čo tým chlapom takého radím, no prekvapivo si v nej našli mnoho aj pre seba.

Tie moje top koncepty ohľadom sebavedomia a budovania príťažlivej osobnosti, sa totižto dajú využiť aj opačne pre ženy alebo dokonca aj v biznise alebo obchode.

 

Teraz vychádza nová kniha – Ako ju získať – kvôli čomu si ju napísal?

Po napísaní prvej knihy som si povedal, že určite musí výjsť aj druhá. Nebolo to pre mňa niečo náročné napísať knihu. Napísal som predtým už stovky článkov či predajných skriptov, ktoré boli dokopy ďaleko rozsiahlejšie ako niekoľko kníh dokopy.

Vedel som, že jedna kniha nestačí (viď. Kiyosaki), keď chcete spôsobiť skutočnú zmenu. Prvá kniha bola čisto o nastavení osobnosti chlapov. Ako majú myslieť a ako majú vystupovať vo vzťahu k sebe a k ženám. No iba makať na sebe a priťahovať ženy nestačí. Čakať, že prídu samé.

Preto druhá kniha… Ktorá už detailnejšie rieši celú logistiku krok za krokom, ako stretnúť, spoznať a získať ženu svojich snov. Do budúcna chystám aj knihu do vzťahu či knihy pre ženy.

 

 

Čo by si odkázal podnikateľom, ktorí tiež chcú napísať knihu?

Odkázal by som im, že každý z nich má svetu čo povedať.

Každý z nás má svoje unikátne know-how, postupy či skúsenosti, ktoré môžu niekomu pomôcť. Nemusíte mať 25 titulov pred menom a za menom či byť spisovateľom, aby ste si mohli dovoliť niekomu radiť či dokonca napísať knihu.

Stačí, ak ste len o kúsok lepší ako ľudia, ktorí sa môžu od vás učiť. Napísať knihu nie je žiadna jadrová fyzika. Je to ako s podnikaním. Hlavne začnite. Napíšte, čo viete. Rozpisujte sa. Nemusí to mať na začiatku hlavu a pätu. Upravovať to môžete neskôr 🙂 Je toľko úžasných kníh, ktoré nikdy nevznikli…

 

Ďakujem Miško za rozhovor a inšpiráciu. Držím palce nech sa ti darí ešte viac a nech sa kniha Ako ju získať stane ďalším bestsellerom 🙂

 

Ak sa ti tento článok páčil, môžeš ho podporiť stlačením Páči sa mi alebo ho môžeš zdieľať svojim priateľmi na Facebooku.

Ďakujeme

Andrea Winslow

Andrea Winslow

Milujem osobný rozvoj a online marketing. Motivujem a inšpirujem mladých ľudí k podnikaniu. Taktiež im pomáham prekonať ťažké obdobia pomocou koučingu a mentoringu.
Andrea Winslow

Check Also

Ako vybudovať medzinárodný úspešný biznis – Michal Hardyn

Michal Hardyn je úspešný český podnikateľ a zakladateľ hneď niekoľkých start-upov. Svoje podnikanie rozšíril aj …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *