Home / Príbehy podnikateľov / Inovatívny online podnikateľ – Dávid Kontšek

Inovatívny online podnikateľ – Dávid Kontšek

Vyspovedali sme ďalšieho slovenského online podnikateľa.

Dávid Kontšek prichádza s inovatívnym riešením.aaaaa

Na jeho webe si môžete porovnať služby každodennej potreby. Získate všetky potrebné informácie oveľa rýchlejšie ako doteraz.

Ako začínal, aké prekážky prekonal a ako sa mu darí plniť si podnikateľské ciele?

 

Ahoj Dávid, čomu sa aktuálne venuješ?

Pozdravujem všetkých čitateľov. Je toho viac, ale prioritne projektu porovnajsluzby.sk.

 

Ako dlho sa venuješ podnikaniu?

Podnikám cca 3-4 roky.

 

Čo ťa k tomu viedlo?

K podnikaniu som bol vedený od malička, keďže aj otec úspešne podnikal. Už keď som bol malý hral som sa na podnikateľa a bol to taký môj cieľ. Pretože jedine, ak robíš na seba a robíš to, čo ťa baví, ťa môže plnohodnotne napĺňať.

 

Ako reagovalo okolie na to, že si začal podnikať?

Ako som spomínal pochádzam z rodiny, kde bolo podnikanie dennou súčasťou. Otec ma brával na obchodné rokovania, už keď som mal 12 rokov preto neboli prekvapení.

 

Prečo si sa rozhodol práve pre tento projekt?

Je to jeden z mnohých nápadov, ktoré mám a v podstate vznikol úplnou náhodou. Hľadal som wellness s mojou už terajšou manželkou a preklikával som množstvom webov na googli. Povedal som si, ak existuje porovnávač pre eshopy, prečo by nemohol uľahčiť život a výber aj porovnávač na služby prevádzkované v kamenných prevádzkach.

Ako dlho funguje tento portál?

Projekt funguje viac ako rok. Prešiel vývojom ako to pri startupoch býva. Stále sa buduje, napreduje a hľadá si tvár, ale tak to má byť. To vylepšovanie ma práve najviac napĺňa a baví.

 

Čo ti na slovenskom trhu z tvojho oboru chýba?

Na Slovensku máme množstvo katalógov firiem. Sú to väčšinou iba zoznamy firiem, resp. služieb bez podstatných údajov. Chýba tam cena a možnosť hodnotenia.

 

Ako to všetko funguje?

Je to veľmi jednoduché.

Povedzme, že človek hľadá fitko v Bratislave. Zadá si do vyhľadávača správnu kategóriu, mesto a po potvrdení mu zoradí fitka v danom meste podľa ceny za konkrétnu službu alebo v poradí podľa hodnotení od predchádzajúcich zákazníkov.

Po rozkliknutí konkrétneho prevádzkovateľa služby sa zobrazia všetky dostupné informácie, ktoré potrebuje. Ak prezerá portál na mobile po potvrdení polohy GPS ho portál priamo dokáže navigovať k službe, ktorú sa rozhodol navštíviť.

Toto sú asi najpodstatnejšie funkcie pre návštevníkov nášho webu.

 

Čo je pridaná hodnota? Čím je výnimočný?

Najväčšia pridaná hodnota pre návštevníkov je rýchlosť a kvalita informácii o službách, ktoré sú prehľadne na portáli usporiadané.

Pridaná hodnota pre prevádzkovateľov je podobná. Nikde sa ku nim nedostanú zákazníci na internete rýchlejšie, čiže zviditeľnenie prevádzkovateľa služby je nesporné.

 

Ako sa ľudia tam môžu prihlásiť/vyhľadávať?

Prevádzkovatelia služieb sa môžu bezplatne registrovať priamo na hlavnej stránke portálu alebo nám môžu napísať na info@porovnajslužby.sk a radi to spravíme za nich.

 

Prezradíš nejaké čísla? Koľko ľudí mesačne využíva tvoj web?

Momentálne sme niekde na úrovní 50.000 návštev portálu za mesiac. Práve sme v období, kedy sa pripravujeme spustiť marketingovú kampaň, tak veríme, že čísla budú stúpať a s nimi spokojní návštevníci.

 

Aké najčastejšie marketingové stratégie používaš?

Najčastejšie využívam google adwords, Facebook, rôzne PR články, náš blog a bannery v online priestore.

 

Aké prekážky si zažil počas svojho podnikania?

Prekážky sú nato, aby sa prekonávali, ale niekedy je to ťažké. Dalo by sa o tom rozprávať hodiny, ale asi najhoršie je získať počiatočný kapitál na rozbeh nápadu. Preto sa mi osobne veľmi páči nápad crowdy.sk ako jedna z možností pre začínajúcich podnikateľov.

Ocenil by som určite väčšiu pomoc zo strany štátu ako napríklad dostupné úvery pre ľudí, ktorí chcú makať a niečo vytvoriť. Prípadne zjednodušenie administratívy, prepojenie úradov, ale to už som sa rozbehol 😀

 

Ako sa vzdelávaš ?

Hltám všetko dostupné väčšinou na internete. A tiež sa samozrejme snažím zúčastňovať rôznych, hlavne marketingových školení.

 

Vedieš tím ľudí? Ako ich motivuješ?

Povedzme si otvorene, ľudí motivuje hlavne finančné ohodnotenie. Ale snažím sa, aby každého kto na projekte pracuje práca bavila. Je to veľa o komunikácii a hľadaní riešení.

 

Čo je tvoj cieľ v podnikaní, resp. čo chceš dosiahnuť v budúcnosti?

Nedávam si limity. Každý by chcel čo najskôr krásne auto a úspech. Mňa by momentálne uspokojilo, aby môj projekt dosiahol celoslovenský ohlas a bol ľudom osožný.

Druhotný faktor sú samozrejme aj adekvátne príjmy.

 

Čo by si odkázal našim čitateľom?

Čitateľom by som odkázal, aby sa nikdy nevzdávali svojich snov,  pretože každý profesionál bol raz amatér!

 

 

Ak sa vám článok páčil a inšpiroval vás, zdieľajte ho aj so svojimi priateľmi na facebooku.

Ďakujeme.

Andrea Winslow

Andrea Winslow

Milujem osobný rozvoj a online marketing. Motivujem a inšpirujem mladých ľudí k podnikaniu. Taktiež im pomáham prekonať ťažké obdobia pomocou koučingu a mentoringu.
Andrea Winslow

Check Also

Ako vytvoriť z hobby fungujúci biznis a popri tom napísať knihu – Michal Kopecký

Michal Kopecký je jasným dôkazom, že ak robíš to, čo miluješ a čo ťa baví, …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *