Home / Online marketing / Google reklama: Ako ju vytvoriť krok za krokom?

Google reklama: Ako ju vytvoriť krok za krokom?

Keď som niekoľko rokov dozadu začínal s google adwords, vytvoril som svoju prvú kampaň a pozeral ako pekne prichádzajú ľudia na web. No problém bol, že návštevníci sa nemenili na klientov a peniaze v podstate išli von oknom.

Postupne som sa učil skryté zákutia, ktoré sa postarali takmer o môj infarkt, keď sa vyčerpal účet a nezarobilo sa nič. Ale tiež som sa tešil z malých výhier, ako napríklad zníženie nákladov na získanie zákazníka z 200€ na 70€. Ako sa hovorí: “Najlepšie sa učí na vlastných chybách.” Síce to bolo drahé učenie, ale účinné.

V nasledujúcom článku nájdete postup, ako sa vyvarovať najväčších chýb, a krok po kroku tak vytvoriť novú účinnú kampaň vo vašom adwords účte.

 

Slovník

kľúčové slovo –  sú slová alebo frázy umožňujúce priradenie vašich reklám k výrazom, ktoré ľudia vyhľadávajú. Viac tu

Konverzia – akcia, ktorú chcete dosiahnuť vytvorením reklamy. Napríklad: nákup v e-shope, registrácia, …

 

Zistite, čo zákazníci hľadajú

Veľká výhoda google reklamy je možnosť zamerať sa na ľudí, ktorí vyhľadávajú vaše produkty a služby, no súčasne je to aj jej nevýhoda. Ak klienti nevyhľadávajú vaše produkty alebo služby, tak google reklama nebude tá správna voľba pre vás.

Nástroj, ako zistiť, či sa vaše produkty alebo služby vyhľadávajú, je Keyword Plannner.  Pri získavaní informácií o vyhľadávaní postupujte nasledovne:

  • -prihláste sa do Keyword Planer https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner
  • -napíšte si zoznam produktov a služieb, ktoré poskytujete,( ak ich máte viac, tak iba tie najpredávanejšie ) -vyhľadajte stránky konkurencie 🙂
  • -v Keyword Planner si zvoľte „Vyhľadanie nových kľúčových slov pomocou frázy, webových stránok alebo kategórie“
  • -do kolónky „Váš produkt alebo služba“ zadajte zoznam názvov vašich produktov alebo služieb,
  • -zacielenie si nastavte na „Slovensko“, „Slovenčina“, „Google a partneri vyhľadávania“
  • -dajte vyhľadávať.

 

Google navrhne zoznam slov, na ktoré by ste mohli inzerovať. Pri výbere slov sa riaďte zdravým rozumom a rozmýšľajte, čo môžete chcieť vy, keď zadáte rovnaké slovo do vyhľadávača.

Ak napríklad predávate náhradné diely do mobilov, tak neinzerujte na slovo náhradné diely, ale radšej na: náhradný displej na nokiu, výmena displeja iphone, …  . Pri slove náhradné diely môže niekto hľadať náhradné diely do kosačky, auta, … .

Pri každom kľúčovom slove je dobré položiť si nasledujúce otázky:

 

google reklama

 

Je dané slovo vyhľadávané v google?

Ak je produkt alebo služba nová, nie je o ňu záujem alebo jednoducho nik o nej nevie. Vtedy nemá význam používať google adwords na reklamu.

 

Je predpoklad, že človek ktorý slovo vyhľadáva, chce produkt alebo službu kúpiť?

Niekedy.

Môžem na ňom zarobiť?

 

Hodina matematiky alebo oplatí sa to?

Pred vytvorením reklám budete prechádzať kľúčové slová a rozhodovať sa, či majú šancu byť ziskové. Takéto prepočty sa oplatí spraviť hneď na začiatku, aby ste sa zbytočne vyhli neziskovým slovám, ktoré iba oberajú o rozpočet.

Na zodpovedanie otázky, či sa dané slová oplatia, musíte zistiť maximálne CZK ( Cena za klik ), ktoré bude ešte ziskové.

Vzorec pre výpočet maximálne ziskovej ceny za klik dosiahnete nasledovne:

Max CZK = ( zisk na jedného zákazníka ) x ( 1 – profit ) x ( konverzný pomer stránky )

Niekedy sa oplatí inzerovať aj na produkty, ktoré nie sú ziskové, ak poznáte cenu zákazníka.

Predstavte si, že predávate gitary a inzerujete na trsátka, ktorých cena sa pohybuje okolo 0,2 až 0,5€. Pri takejto cene je ťažké byť ziskový na jeho predaji, ale ak zistíte, že klienti si priemerne objednávajú aj doplnky a spravia vám zisk 20€ pri prvom nákupe, to sa už oplatí.

Ak aj viete, že klienti sa vracajú a následne produkujú vyšší zisk, tak inzerovanie na trsátka môže byť naozaj výnosné.

 

1 – Profit hovorí: “Koľko zo zisku ste ochotný dať na propagovanie výrobku cez google reklamu?”

 

Konverzný pomer – je počet návštevníkov vašej stránky, ktorí sa zmenia na vašich zákazníkov. Ak vám na stránku príde 1 000 návštevníkov, a z toho získate 10 klientov, tak konverzný pomer vašej stránky je 1%.

 

Ukážková situácia:

200€ – zisk na jedného zákazníka

konverzný pomer 1% – z 100 návštevníkov vašej stránky nakúpi jeden zákazník

40% – je akceptovateľný profit

 

Max CZK = 200€ x ( 1 – 0,04 ) x 0,01 = 1,92

 

Vytvorenie kampane

Na vytvorenie kampane choďte  na adresu https://adwords.google.com a stlačte vytvoriť svoju prvú kampaň.

 

1 – Typ a názov kampane

Ak sa chcete zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania, tak si typ kampane vyberte „Iba Vyhľadávacia sieť“, zadajte názov a v časti siete označte „Zahrnúť partnerov vyhľadávania“

 

2 – Vyberte geografické oblasti a jazyk zacielenia

Vyberte geografické oblasti, ktoré sú pre vás zaujímavé. Ak predávate výrobky cez eshop, tak si vyberte Slovensko. V prípade, že máte napríklad pneuservis, tak vyberte iba okres, v ktorom podnikáte.  Ak sa neviete rozhodnúť, tak sa zamyslite, v ktorých oblastiach Slovenska sú vaši zákazníci.  Jazyk zacielenia vyberte slovenčinu.

 

3 – Vyberte „Stratégia ponúkania cien“ a denný rozpočet

Nastavte stratégiu ponúkania cien na „Manuálne nastavenie CZK“, ktorá dáva viac kontroly nad účtom. Keď nastavíte nízku cenu za klik, google Vás upozorní a zobrazí správu „Nižšia než cenová ponuka za umiestnenie na prvej stránke“ a vtedy je vhodné zvýšiť cenovú ponuku.

Denný rozpočet nastavte na úroveň, pri ktorej, aj keby ste pokazili celú kampaň, tak by ste neskrachovali. Obmedzenie pre denný rozpočet berte ako záchranné koleso, ktoré vám nedovolí utopiť sa.

 

4 – Preskočte „Rozšírenia reklamy“ a „Rozšírené nastavenia“

Tieto nastavenia spravíte neskôr, keď reklamu vytvoríte. Vtedy budete vedieť lepšie vybrať rozšírenia podľa textov danej reklamnej skupiny.

Stlačte „Uložiť a pokračovať“

 

google reklama

5 – Vytvorte prvý reklamný text

Pri písaní textov je potrebné držať sa niekoľkých základných pravidiel, a to sú:

  • Reklamy, ktoré obsahujú kľúčové slovo v nadpise 1 majú zvyčajne vyššiu mieru prekliku.
  • Snažte sa do textu zakomponovať unikátnu predajnú ponuku, napr. Dovoz pizze do 30 minút.
  • Kľúčové slovo, ktoré spúšťa reklamu, musí mať náväznosť na reklamné texty.

Najzákladnejšie pravidlo reklám je: Píšte také texty, aké by chcel vidieť váš budúci zákazník pri zadanom kľúčovom slove.

 

Značná výzva bude dodržať dĺžku reklamy, ktorá je nasledovná:

Nadpis 1 – 30 znakov. Tento je najvýznamnejší, lebo najviac „bije“ do očí.

Nadpis 2 – 30 znakov.

Cesta – 15 znakov / 15 znakov

Popis – 80 znakov.

Cesta je zobrazovaná URL adresa pod nadpisom reklamy. Táto cesta nemusí byť tá istá, ako cesta, na ktorú sa užívateľ dostane po kliknutí na reklamu. Môžete ju využiť na zvýšenie uistenia, že reklama smeruje na to, čo v skutočnosti hľadá.

Tip:

pre zvýšenie skóre kvality používajte v reklamných textoch automatické dopĺňanie slov cez {keyword:Text, ktorý sa nahradí}. Tým zabezpečíte, že sa kľúčové slová budú zobrazovať v textoch reklamy.

 

6 – Pridajte kľúčové slová

Na začiatku pridajte niekoľko základných kľúčových slov, na ktoré sa bude zobrazovať vaša reklama. Vyberte si typ zhody, ktoré umožní riadiť, ktoré vyhľadávania môžu spustiť zobrazenie vašej reklamy. Nájdite si čas a prečítajte si viac v adwords nápovede, kde nájdete aj príklady.

 

7 – Nastavte meranie konverzií

Nemerať znamená neefektívne sa rozhodovať. Toto pravidlo, až na výnimky, platí ako v živote, tak aj v google reklamách. Pri google reklamách musíte vedieť, čo zarába a čo sú vyhodené prostriedky. Google reklama bez meraní konverzií je, ako hrať šípky so zaviazanými očami. Jednoducho nevidíte, kedy sa trafíte. Iba na konci viete, koľko ste nahádzali.

Ako merať konverzie sa dozviete v článku Ako merať konverzie v adwords

 

Všetko dôkladne skontrolujte

Všetky nastavenia dôkladne skontrolujte, a to aj dva krát. Prejdite si texty, kľúčové slová, rozšírenia reklám, …. .
Zoznam najdôležitejších krokov, ktoré je potrebné skontrolovať, nájdete tu:

 

Zadajte svoje platobné informácie

Po zadaní platobných informácií a kontrole reklamy zo strany google sa reklama začne zobrazovať.

 

 

Ak sa ti tento článok páčil, môžeš ho podporiť stlačením Páči sa mi alebo ho môžeš zdieľať svojim priateľmi na Facebooku.

Ďakujeme

Michal Kubek

Michal Kubek

Medzi moje koníčky patrí marketing, psychológia, adrenalínové športy a programovanie. Moje koníčky ma doviedli k založeniu Marketingovej agentúry Wisdom Technologies, ktorá pomáha malým firmám naštartovať ziskové kampane.
Ak ich chcete rozbehnúť aj vy, tak ma kontaktujte na kubek@wisdomtech.sk
Michal Kubek

Latest posts by Michal Kubek (see all)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *