Home / O eshopoch / Eshop: Za čo všetko môžete dostať pokutu?

Eshop: Za čo všetko môžete dostať pokutu?

Máte eshop? Aké pokuty a za čo konkrétne ich môžete dostať?

Dôvody vás prekvapia!

V skupine Učíme sa podnikať padla opäť skvelá otázka. Odpovedal Karol Böhm-Klein z www.uspesne-podnikanie.sk za čo všetko a koľko môžete dostať pokutu.

Ste zvedaví?

Poďme rovno k veci.

Za čo vám môžu udeliť pokutu?

  • uvádzal v OP (obchodných podmienkach) pri vrátení do 14 dní podmienku: „Tovar nesmie javiť známky používania“ alebo „musí byť vrátený v neporušenom obale“
  • v OP vyhradzoval právo zmeny ceny, napr. formuláciou: „Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod.“
  • k reklamáciám v OP uvádzal, že bude vybavená do 30 dní „pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak.“
  • v OP uvádzal, že obrázky, rozmery a pod. v eshope sú len ilustračné formuláciou „Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú nezáväznými údajmi.“
  • za odkazovanie v OP na nesprávny zákon (250/2007 namiesto 102/2014)
  • za to, že bezdôvodne stornujete objednávku (napríklad neviete dodať sľúbený tovar)
  • za neevidovanie e-mailovej reklamácie (teda podanej e-mailom)
  • za vyžadovanie súhlasu s obchodnými podmienkami
  • za to, že v OP uvádzate, že neručíte za oneskorené dodanie tovaru prepravcom
  • za to, že v OP uvádzate, že nenesiete zodpovednosť za poškodenia tovaru pri preprave
  • za to, že eshop podmieňuje vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy doručením tovaru
  • za to, že pri vrátení peňazí eshop uvádza nesprávnu lehotu na vrátenie peňazí (zvyčajne chybne uvedených 15 dní).
  • e-shop v OP uvádzal, že zákazník je povinný si po prevzatí zásielky od kuriéra skontrolovať obsah a spísať nejaký protokol o škode

eshop pokutu

 

  • v OP eshop uvádzal, že tovar, ktorý zákazník vracia, musí byť poistený
  • za OP, v ktorých bolo uvedené, že pri vrátení tovaru bude vrátená suma znížená o znehodnotenie či poškodenie tovaru
  • za chýbajúce informácie o zodpovednosti za škodu (podľa OZ) – zvyčajne 300 EUR
  • za nevybavenie reklamácie do 30 dní – cca 300 EUR
  • za nevrátenie peňazí do 14 dní pri odstúpení od zmluvy – 1000 EUR
  • za poskytnutie zľavy zákazníkovi, ale bez úplných informácií (napr. dostal kupón na 5 EUR zľavu, ale až pri uplatnení sa zákazník dozvedel, že ho môže použiť až pri nákupe nad 50 EUR) – 500 EUR
  • za predávanie hračiek v eshope bez návodu alebo predpísaných info – 500 EUR
  • za chýbajúci návod k výrobku – 1000 EUR
  • za predávanie nebezpečných výrobkov v eshope – 2000 EUR
  • tovar, ktorý ste dali do letáku ako akcia, ale nakoniec ho v eshope nemáte (je jedno že ste ho už vypredali) – 500 – 1000 EUR
  • za zamietnutie reklamácie, bez odborného posúdenia – 400 EUR
  • ak predávate v eshope textilné výrobky, ktoré nemajú info o spôsobe údržby správnymi piktogramami alebo v slovenčine (čím viac kusov oblečenia, tým vyššia pokuta) – od 300 EUR
  • za predaj výrobkov po spotrebe (nemusí ísť len o potravinový tovar) – od 300 EUR
  • za predaj hračiek bez CE označenia – 800 EUR
  • ak máte výdajne miesto, kde sa dajú kúpiť výrobky, ktoré sú predávané na mieru – (na gramy, kilá, dĺžku) a nemáte tam meradlo s platným overením – 350 EUR

 

BONUS:

  • Ak zle vydáte zákazníkovi – 400 EUR

 

Dajte si pozor na svoje obchodné podmienky. Nesťahujte si ich len tak z internetu v snahe ušetriť. Môže sa vám to vypomstiť.

 

Ak sa vám článok páčil a inšpiroval vás, zdieľajte ho aj so svojimi priateľmi na facebooku.

Ďakujeme.

Andrea Winslow

Andrea Winslow

Milujem osobný rozvoj a online marketing. Motivujem a inšpirujem mladých ľudí k podnikaniu. Taktiež im pomáham prekonať ťažké obdobia pomocou koučingu a mentoringu.
Andrea Winslow

Check Also

Ako vytvoriť z hobby fungujúci biznis a popri tom napísať knihu – Michal Kopecký

Michal Kopecký je jasným dôkazom, že ak robíš to, čo miluješ a čo ťa baví, …

3 komentáre

  1. Zdravím, chcel by som sa opýtať, čo je myslené pod „za vyžadovanie súhlasu s obchodnými podmienkami“ ?
    Všetky eshopy majú túto možnosť a nikdy sa nákup nedá dokončiť bez súhlasu s OP. To úplne všetci porušujú zákon?

    • Dobry den, ano vsetci co maju „Suhlasim s obchodnymi podmienkami“ porusuju zakon. Spravne to ma byt: „Oboznamil som sa s obchod.podmienkami“ pripadne: „Nákupom súhlasíte s obchodnými podmienkami predajcu“ 🙂

  2. Dobrý deň.

    za to, že pri vrátení peňazí eshop uvádza nesprávnu lehotu na vrátenie peňazí (zvyčajne chybne uvedených 15 dní).
    Kolko to ma byť správne ? (14) ?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *