Home / Príbehy podnikateľov / Daniel Marčan – NLP Master a zakladateľ projektu rozvijajsa.sk

Daniel Marčan – NLP Master a zakladateľ projektu rozvijajsa.sk

Daniel Marčan sa venuje NLP a psychológií predaja na internete a pomáha ľuďom prekonávať samých seba. Zaujímavosťou je, že k podnikaniu ho prekvapivo priviedla túžba zapôsobiť na ženy a nabrať sebavedomie.

Aj keď začiatky neboli ľahké a jeho okolie si myslelo, že sa musel zblázniť, tak sa nevzdal a šiel ďalej. Všetko o jeho ceste, úskaliach a o tom, kde ľudia robia najväčšie chyby pri uvažovaní sa dočítate v článku, v ktorom Daniel prináša aj zaujímavé tipy, ako propaguje svoj biznis.

Enjoy 🙂

Čomu sa aktuálne venuješ?

Mojou špecializáciou je praktická psychológia NLP – neurolingvistické programovanie a psychológia predaja na internete – hlavne predajné texty. Na prvý pohľad sa môžu tieto dve oblasti zdať ako veľmi odlišné, no v skutočnosti sa úžasne dopĺňajú a zapadajú do seba ako kľúč do zámky.

 

Ako dlho podnikáš?

V tomto budem stopercentne úprimný a prezradím, že ak budeme hovoriť o skutočnom podnikaní, tak je to len niekoľko mesiacov. V podstate sa ešte len rozbieham a to naplno od doby spred troch mesiacov, kedy som opustil moje zamestnanie.

Pravdou však je, že už takmer tri roky si budujem vlastný web, blogujem a zvyšujem svoju odbornosť v NLP a v psychológii predaja na internete. Keď sa na to tak pozerám, sám som prekvapený, ako ten čas rýchlo letí. 😀

Mimochodom, práve spomínané zamestnanie ma intenzívne brzdilo v tom, aby sa mi podarilo dosiahnuť niečo viac.

 

Čo ťa motivovalo k podnikaniu a opustiť zamestnanie?

Už ste niekedy počuli výrok: „Za všetkým hľadaj ženu“?

Príbeh o mojej ceste k podnikaniu je veľmi zaujímavý a miestami prekvapivý. Je to z dôvodu, že k podnikaniu ma priviedla práve túžba naučiť sa konečne zapôsobiť na ženy, nebyť len kamarát a nabrať sebavedomie.

To sa odohrávalo asi pred troma rokmi a zrovna v tej dobe môj najlepší kamarát niekde vyhrabal kurz od Michala Kopeckého a spoločne sme sa rozhodli kúpiť si ho.

Zatiaľ čo som postupoval kurzom, natrafil som na zmienku o NLP a o ohromných možnostiach tejto psychológie. V tej chvíli bolo rozhodnuté a ja som hlboko v sebe vedel, že to chcem robiť. Začal som sa preto intenzívne vzdelávať v NLP a hypnóze, vytvoril som projekt „Rozvíjaj sa“ a neskôr som sa stal certifikovaný NLP Master.

Vezmite však jed na to,  že by sa to nikdy nebolo stalo, keby som sa kedysi nenachádzal v biednej situácii v súvislosti so ženami a neurobil rozhodnutie pevné ako skala, že to zmením.

Preto som aj opustil zamestnanie, aby som konečne mohol naplniť moje poslanie, pre ktoré som sa kedysi rozhodol a pre ktoré chcem žiť – pomáhať ľuďom meniť ich život a pretvárať tento svet na krajšie a lepšie miesto.

 

 

Prečo si si vybral práve tento odbor?

NLP a hypnózu, ktoré sú koreňom projektu „Rozvíjaj sa“, som si vybral kvôli ich ohromnej sile v oblasti pomáhania, biznisu a komunikácie, a ďalším rozmanitým možnostiam ich využitia.

Paradoxom ale je, že som ani vo sne netušil, ako mi budú úžasne nápomocné v marketingu a pri tvorbe predajných textov. A to je skvelé.

Ak sa však vrátim na začiatok, tak úplne prvá bola myšlienka, že si s nimi môžem vynikajúco pomôcť a v podstate ich použiť na pomoc iným.

 

Ako dlho funguje tento projekt?

Môj vlastný projekt „Rozvíjaj sa“ funguje už viac, ako 2,5 roka.

 

Čo je pridaná hodnota pre klienta? Čím je projekt výnimočný?

Čím sa ja ako zakladateľ projektu „Rozvíjaj sa“ odlišujem od ostatných a v čom vnímam svoju pridanú hodnotu pre zákazníka je v prvom rade to, ako sa ja pozerám na ľudí a čo im viem pomôcť dosiahnuť v rámci osobného rozvoja a pri predaji na internete.

Pretože nepozerám na ľudí ako na zničených, problematických a neschopných, ale pozerám na nich ako na ľudí, ktorí sa chcú zmeniť a ktorí chcú žiť spokojnejší a úspešnejší život, len nevedia ako na to.

Preto je mojim cieľom nielen ukazovať im cestu a pomáhať im, ale hlavne ich učiť, ako si môžu pomôcť aj sami a na základe toho potom pomáhať aj ostatným.

Dôvod je jednoduchý – proste chcem, aby to potom dokázali sami nezávisle od toho, či im niekto pomáha alebo nie.

Ďalšia odlišnosť spočíva v tom, že som absolvoval takmer 250 hodín výcvikov v neurolingvistickom programovaní a hypnóze a na rozdiel od rôznych amatérov či naivných ezoterikov, ktorí za drahé peniaze predávajú lepšie zajtrajšky, si zakladám na kvalite a účinnosti toho, čo hovorím a učím. Či už v oblasti NLP alebo  v oblasti psychológie predaja na internete.

 

Ako sa k tebe môžu ľudia dostať?

Čo sa týka spolupráce so mnou, jednoducho je potreba kliknúť na môj web, vyplniť kontaktný formulár a poslať mi ho. Kľudne to však môže byť aj správa na telefón alebo messenger.

Ďalší postup je na mne.

Pretože momentálne všetko robím len online, tak sa dohodneme, kedy si dáme skype rozhovor alebo budeme komunikovať cez správy podľa toho, o čo sa jedná.

 

Čo ti chýba na slovenskom aj zahraničnom trhu?

Vyjadrím sa v súvislosti s česko-slovenským trhom. To, čo tu podľa mňa skutočne v rámci konkurencie chýba, je dostatok kvality a odbornosti.

Tým chcem povedať, že sa tu roztrhlo vrece s ľuďmi, ktorí o sebe tvrdia, že pomáhajú. Tvoria rôzne vzdelávacie či už online kurzy alebo workshopy alebo sú niekde v MLM a dávajú medzi ľudí rozumy, ktoré stoja na pochybnej kvalite alebo naivnej ezoterike.

Keď niekedy čítam tie komentáre a rady od „odborníkov“, tak sa ani nečudujem, že tým ľuďom to nefunguje. Za to môže už len fakt, že sa vôbec snažia radiť a napasovať jedno riešenie pre každého.

Dôvod, prečo sa títo pseudo odborníci na trhu dokážu udržať je fakt, že bežní ľudia nedokážu rozoznať rozdiel medzi skutočnou kvalitou a priemerom.

To je vlastne výzva aj pre čitateľov MP – aby hľadali len kvalitné a overené zdroje a sledovali ľudí, ktorí sa skutočne rozumejú veciam, o ktorých hovoria.Pokiaľ u niekoho cítia, že niečo nie je v poriadku alebo ich niekto sklame, bude treba zvýšiť ostražitosť.

 

Kde podľa teba robia ľudia chyby pri uvažovaní?

Problémom väčšiny ľudí je nízka dôvera vo svoje vlastné schopnosti a fakt, že majú plné hlavy toho, čo nechcú a o tom, čo chcú, nevedia nič. Keď k tomu pridáte perfekcionizmus a pravidelné opakovanie rovnakých chýb s očakávaním iného výsledku, môže vzniknúť veľmi zaujímavý mix problémov.

A mimochodom, poznáte skratku GIGO? Znamená to „garbage in, garbageout“. A teda za to, ako sa ľudia majú, je z veľkej časti zodpovedné to, čo do seba prijímajú – aké informácie sledujú a vyhľadávajú. Práve tá skratka nás učí, že pokiaľ budeme prijímať smeti, tak z nás smeti budú vychádzať a naopak. Z toho dôvodu už dlhé roky nepozerám TV a vyhýbam sa negatívnemu programovaniu.

Bohužiaľ, nikto nás neučí, ako máme žiť a to nejdem ani spomínať, že nás nikto neučí myslieť, ani v školách a ani doma. Silne však pochybujem, že sa to v dohľadnej budúcnosti zmení.

Aj preto plánujem s priateľom podnikateľom začať robiť prednášky po školách a takýmto spôsobom podporiť mladých ľudí. Minimálne aby pochopili, že je skutočne dôležité na sebe pracovať a verili si, že majú na viac, ako im niekto niekedy povedal.

 

Aké marketingové nástroje využívaš? Ako propaguješ svoje podnikanie?

Za tú dobu sa toho nabalilo veľmi veľa. Niektoré nástroje už nepoužívam, pretože som ich nahradil lepšími alebo som ich prestal používať, ale aj tak ich je teraz požehnane.

Napríklad „Smartemailing“ pre emailové kampane a kontakty, web mi frčí na „Wordpresse“, kde mám nainštalovanú šablónu„Mioweb“.

Pre analytiku je samozrejmosťou „Google Analytics a Google searchconsole“, a „Smartlook“, ktorý mi nahráva web.

Ďalej používam pre úpravu a strih videa „Camtasiu“, pre poznámkovanie a tvorbu myšlienkových máp „I mindmap“. Niekedy využijem aj „Adobe Fireworks“ pre úpravu obrázkov atď.

Najnovšie som začal používať internetovú aplikáciu „Froby“ pre automatizovanie príspevkov na fanpage a musím povedať, že som veľmi spokojný.

Inak moje podnikanie propagujem pomocou Facebookovej reklamy, email marketingu, tvorby článkov, pridávania obsahu na moju fanpage a v budúcnosti plánujem začať používať aj „Google Adwords“.

 

Aké úspechy máš za sebou? Na čo si hrdý?

V prvom rade som skutočne hrdý na to, že som si vôbec dovolil vybočiť z davu a uvažovať o tom, že budem podnikať, a že chcem dosiahnuť nejaký úspech. To je základ.

Veľmi vďačný som za to, že som sa stal „NLP Practicioner“ a neskôr aj „Master“. Ide o to, že to boli skutočne dosť drahé tréningy a stálo ma enormne veľa síl, aby som ich zvládol popri práci v plnej miere absolvovať.

A do tretice som hrdý na to, že som zatiaľ ustál a zdolal všetky prekážky, ktoré sa mi postavili do cesty a za posledné dva roky zažil úžasné a vzrušujúce zážitky.

 

 

Ako reagovalo okolie na to, že si začal podnikať? Podporili ťa?

Spomienka na úplné začiatky mojej cesty so sebou nesie tak trochu nepríjemné ohlasy od ostatných, ktorí mi spočiatku neverili. Tým myslím moju rodinu, okolie a kolegov v práci.

Mysleli si, že som sa zbláznil, keď som vyrukoval s hypnózou a NLP a že to je len nejaký chvíľkový výstrel a bohviečo o mne hovorili za mojim chrbtom.

Lenže ja som to myslel vážne a šiel som si tvrdo za svojim. Proste som sa vykašlal na to, čo si kto myslí a zahľadel som sa na svoj sen. Tak som vytvoril silné základy preto, aby som sa posunul až tam, kde som teraz a kde za niekoľko rokov budem.

Inak obrovská vďaka patrí mojim dvom priateľom, s ktorými to ťaháme už od tretej triedy základnej školy. Oni stáli pri mne a podporovali ma aj vtedy, keď sa iní odvrátili a to si zaslúži veľké uznanie. Ak máte aj Vy takých ľudí okolo seba, vždy si ich pevne držte a za žiadnu cenu sa ich nevzdávajte.

 

Aké najťažšie prekážky si zažil počas svojho podnikania?

Prekážok bolo veľmi veľa. Napríklad nedôvera zo strany rodiny a okolia a ako na mňa hádzali nepríjemné poznámky.

Ďalšou prekážkou bolo, že som dva roky šiel ani nie na pol plynu, pretože som musel chodievať do práce a na rozvoj podnikania a vzdelávanie mi ostávalo veľmi málo energie a času. A to nehovorím o tom, že sa chcete aj odreagovať a mať aj svoj vlastný život, takže to nebola žiadna psina a mnohokrát aj tvrdá drina.

Najťažšia prekážka však bola, že som v určité chvíle strácal dôveru v samého seba a dokonca ma prepadli aj myšlienky, kedy som si hovoril, že by možno bolo lepšie, ak by som sa na to nikdy nebol dal.

Našťastie rýchlo odvanuli a ja som si uvedomil, že by som prišiel o úžasnú jazdu naprieč životom a dnes by som nebol tam, kde som.

 

Ako vyzerá tvoj „podnikateľský deň“ ?

Môj podnikateľský deň sa ešte donedávna začínal o siedmej ráno, kedy som vstával. Posunul som to však na 6:30, aby som získal cenný čas navyše. Potom sa zameriavam na tvorbu obsahu pre seba a pre klientov, na spoluprácu s nimi, ďalej sledujem web a online aplikácie, hľadám zaujímavosti, vzdelávam sa a do toho si rád zašportujem. 😀

V podstate nemám na to žiaden harmonogram a robím to tak nejak spontánne. Nevadí mi pracovať celý deň aj do neskorého večera a rád sa venujem môjmu projektu aj cez víkendy.

Čo sa však týka harmonogramu, možno aj na ten jedného dňa dôjde. Navyše si vôbec netrúfam odhadnúť, čo sa bude diať v budúcnosti. Viem len, že stále pracujem na zvyšovaní vlastnej efektivity a hľadám ďalšie možnosti, ako si prácu čo najviac zjednodušiť.

 

Ako sa vzdelávaš?

V prvom rade poviem, že milujem vzdelávanie a zvyšovanie mojej odbornosti a je to niečo, čo sa stalo pravidelnou súčasťou môjho života.

To, akým spôsobom to robím, je veľmi jednoduché. Čítam veľa kníh, ktoré si kupujem len na odporúčanie a preštudoval som už asi dve desiatky online kurzov, ktoré sa spájajú s mojím oborom.

Tu chcem povedať, že ľudia mi dookola omieľajú, že nemajú na to čas. Zamyslime sa však spoločne: „Dá sa nemať čas?“ Skutočnosť je taká, že sa dá nemať len nevytvorený čas a teda ak sa niekto chce vzdelávať a je to pre neho dôležitá hodnota, tak si ten čas nájde. Boli dni, kedy som bol vyčerpaný a čas som minul na rôzne veci. Aj tak som si však našiel pár minút pred spaním a prečítal si aspoň pár strán z knižky.

Keď sa vrátim späť k vzdelávaniu, tak tu patria aj moje tréningy, ktoré som absolvoval a ktoré ma vytiahli o mnoho levelov ďalej.

Pikoškou je, že v poslednej dobe sa najviac zameriavam na modelovanie a teda sledovanie toho, ako úspech dosahujú vysoko úspešní ľudia z mojej oblasti. Pretože práve hľadanie vzorov je kľúčová vec, ktorá nás posúva o kilometre ďalej.

A posledná vec, ktorá je kľúčová, ak človek chce posunúť jeho vzdelávanie na inú úroveň, je vydávať tie informácie potom von. Pretože práve kvalita informácií a ich utrieďovanie v mozgu, sa rozvíja ich pravidelným vydávaním von. To znamená, že si nestačí len niečo načítať a nechať si to pre seba, ale aj tie veci robiť, hovoriť o nich a premýšľať o tom, ako ešte by sa dali zaviesť do praxe. Keby som to ja tak nerobil, nikdy by som sa neposunul ďalej.

Môže to byť namáhavé? Áno, môže. Ale ak to niekto myslí so vzdelávaním a dosahovaním úspechu v akejkoľvek oblasti vážne, tak bude potrebné sa na to pozrieť rozumne.

 

Máš tím ľudí? Ako ich motivuješ?

Vlastný tím ľudí síce nemám, ale snažím sa motivovať ľudí, ktorí ma sledujú a mojich priateľov a pomáham im toľko, koľko vládzem.

Robím to aktuálne pravidelným prispievaním článkov na môj blog, odosielaním emailových kampaní do mojej databázy kontaktov a formou rôznych príspevkov na  mojej fanpage. Tak sa snažím pozdvihnúť v ľuďoch sebadôveru a dať im informácie, ktoré im pomôžu na ich ceste.

A verte mi, niekedy aj pár dobre zamietených slov postačí a hneď má človek krajší deň. To je na tom to krásne.

 

Čo je tvoj cieľ v podnikaní resp. čo by si chcel dosiahnuť v budúcnosti?

Jeden z mojich hlavných cieľov je naplno roztiahnuť môj biznis a stále zvyšovať odbornosť. Mám v pláne vytvoriť vzdelávanie pre ľudí v oblasti psychológie predaja na internete a učiť ľudí nové veci odpovedajúce dnešnej dobe.

Ďalej si chcem vytvoriť silné kooperácie a priateľstvá a stať sa NLP lektorom, vzdelávať po firmách a odovzdávať ľuďom čo najväčšiu hodnotu.

Aj preto som po NLP Mastri nadviazal spoluprácu so Zorkou Gajič a jej NLP inštitútom, kde sa už onedlho začnem realizovať ako lektor na NLP practicioner. Na to sa veľmi teším a verím, že ma to posunie o výrazný krok ďalej.

Aj keď sa to môže zdať ako veľké ciele, ja si v tomto dôverujem a som presvedčený, že to krôčik po krôčiku postupne uskutočním.

 

Čo by si odkázal našim čitateľom?

Dôverujte si, nikdy sa nesťažujte, nikdy sa neponižujte a hlavne sa nikdy nevzdávajte.

Pamätajte na to, že niekedy Vám stačí urobiť jedno malé rozhodnutie, ktorého sa začnete pevne držať a Váš život môže nabrať vysoké obrátky a odvíjať sa úplne iným smerom.

A myslím to smrteľne vážne keď poviem, že sa môžete dostať do situácie, kedy nemožné pre Vás prestane existovať.

Ako poslednú vec ešte jedenkrát zopakujem – Držte si priateľov a podporujte sa navzájom.

Veľa šťastia.

 

Daniel, ďakujeme za inšpiratívny rozhovor. Verím, že každý čitateľ si  nájde to svoje. Prajeme veľa úspechov a spokojných klientov.

 

Ak sa ti tento článok páčil, môžeš ho podporiť stlačením Páči sa mi alebo ho môžeš zdieľať svojim priateľmi na Facebooku.

Ďakujeme.

 

Andrea Winslow

Andrea Winslow

Milujem osobný rozvoj a online marketing. Motivujem a inšpirujem mladých ľudí k podnikaniu. Taktiež im pomáham prekonať ťažké obdobia pomocou koučingu a mentoringu.
Andrea Winslow

Check Also

Ako vybudovať medzinárodný úspešný biznis – Michal Hardyn

Michal Hardyn je úspešný český podnikateľ a zakladateľ hneď niekoľkých start-upov. Svoje podnikanie rozšíril aj …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *