Home / Všetky články / 8 najväčších chýb, slovenských podnikateľov

8 najväčších chýb, slovenských podnikateľov

V skupine Učíme sa podnikať na fb položil Vladimír Horniak veľmi zaujímavú otázku:

„Aké najväčšie chyby ste urobili, keď ste začali podnikať? Čomu by ste sa už teraz určite vyvarovali? Čo vám najviac pomohlo v začiatkoch? „

Odpovede stále pribúdali.

Inšpirovala som sa tými, ktoré zaznievali najčastejšie a zostavila TOP 8 chýb slovenských podnikateľov, z ktorých sa môžete poučiť o niečo skôr.

 

Aké boli najväčšie chyby slovenských podnikateľov, keď začínali podnikať?

1Snaha predávať za čo najnižšiu cenu

Pripravujete sa dobrovoľne o zisk. Musíte sa obracať oveľa viac ako ten, kto si ceny stanoví vyššie. Radšej majte menej zákazníkov, ktorým predáte za vyššie ceny, ako mať veľa zákazníkov a predávať im za nízke ceny.

„Nízke ceny priťahujú lakomých zákazníkov.“ hovorí  R. Kiyosaki. Takýto zákazníci stále vyjednávajú a sťažujú sa na čokoľvek.

2.  Nevedieť povedať nie

Brať všetky zákazky za radom, snaha vyhovieť každému zákazníkovi, podkopávať vlastné priority a robiť kompromisy i keď vám to je proti srsti. Samozrejme, každý potom bude od vás chcieť nejaký ústupok, čo môže znamenať viac zbytočnej práce alebo menší zisk pre vás.

Nemusíte vyhovieť každému.

3.  Nakupovanie množstva nepotrebných produktov, ktoré nevedeli predať

Nezistenie si zákazníkových potrieb, môže mať za následok zadržané peniaze v podobe tovaru na sklade, ktoré ste mohli použiť na iný účel. Podnikatelia odporúčajú na začiatok nakupovať tovar v menšom množstve a postupne s pribúdajúcim dopytom, zvyšovať množstvo predávaného tovaru.

4.  Robiť si všetko svojpomocne

Priznajte si, že nie ste odborníkmi na všetko. A vôbec to nevadí. Načo sa zbytočne trápiť programovaním webu alebo grafikou, ak sa na to nájde odborník? Získate tým čas, venovať sa veciam, ktoré viac súvisia s vašim podnikaním.

Ak vytvoríte kvalitné obojstranné spolupráce, napr. za protislužby, nebudete musieť za všetko platiť.

 

chyby podnikatelia

5.  Čakať na dokonalosť produktu

Zbytočne sa okrádate o čas! Nebojte sa spustiť a ukázať projekt alebo produkt, ktorý ešte nie je celkom dokonalý. Vylaďovať budete „za jazdy“.  Aj tak všetky chyby nevychytáte, ak ho nedáte testovať priamo zákazníkom. A mimochodom, dokonalý moment ani produkt nepríde.

Spomeňte si na rôzne aplikácie v mobile, ktoré sa neustále vylepšujú a aktualizujú. Napriek nedokonalosti išli na trh a získali si zákazníkov.

6.  Zobrať hocikoho do tímu a neujasniť si očakávania

Vyberajte si ľudí do tímu starostlivo, inak sa vám podnikanie ľahko rozsype. Môžete prísť o dobré meno alebo o peniaze. S každým si prejdite detaily spolupráce a očakávania.

Nie vždy kamarát znamená ideálny parťák do biznisu. Dnes sa už podnikatelia neboja medzi sebou uzavrieť aj zmluvy o spolupráci.

7. Nepremyslenosť a naivita

Predám to veľa ľuďom a veľa zarobím. Každý to proste bude chcieť, každému to viem predať = Naivita a totálne pohltenie emóciami, bez plánu a čísiel. Realita nie je až takáto ružová.

Spočítajte si náklady a výdavky. Koľko musíte predať produktov, aby ste zarobili X peňazí? Koľko dáte na reklamu? Koľko potrebujete na živobytie? Kedy budete v pluse? Atď.

8. Venovať sa mnohým veciam naraz

Rozbehnite najprv jednu vec a až potom ďalšiu.

Podnikatelia sa priznali, že sa často venovali viacerým veciam súčasne. Ak naraz rozbiehate viacero biznisov, neviete čomu sa skôr venovať a čo je prioritnejšie. Pozornosť kúskujete, ste unavení a vyčerpaní. Nedá sa pohodlne sedieť na viacerých stoličkách.

chyby podnikatelia

Človek, ktorý nerobí chyby, obyčajne nerobí nič!

Chýb spravíme ešte kopec. A to je dobré. Sú totiž najlepším spôsobom učenia sa.

Napíšte mi do komentára, akými chybami ste si na začiatku podnikania prešli vy? Ako ste sa z nich poučili?

 

Ak sa vám článok páčil a inšpiroval vás, zdieľajte ho aj so svojimi priateľmi na facebooku.

Ďakujeme.

 

Andrea Winslow

Andrea Winslow

Milujem osobný rozvoj a online marketing. Motivujem a inšpirujem mladých ľudí k podnikaniu. Taktiež im pomáham prekonať ťažké obdobia pomocou koučingu a mentoringu.
Andrea Winslow

Check Also

Ako vybudovať medzinárodný úspešný biznis – Michal Hardyn

Michal Hardyn je úspešný český podnikateľ a zakladateľ hneď niekoľkých start-upov. Svoje podnikanie rozšíril aj …

3 komentáre

  1. Ja som najviac podcenila reklamu, začínala som s e-shopom s dámskou konfekciou, už sám o sebe je tento trh dosť presýtený a ja som sa ešte takto pochovala, pretože mi bolo ľúto dať 200 eur za niečo čo nevidím a čo ani nemusí mať efekt. Ale potom som sa naučila že netreba platiť za služby, ktoré majú aj free formu.

  2. Absolutne nesuhlasim s bodom c. 1. Praveze som opacneho presvedsenia, ze menej je viac. To, ze pritiahnete lakomych zakaznikov je irelevantne. Vsetko zavisi od komunikacie. Samozrejme je to dost specificke. Ak ponukate sluzby je to ine, ako ked predavade produkt. V pripade sluzieb ide o to, ze ako jedinec mate stanoveny urcity limit. Dostanete sa na financnu hranicu, ktoru uz neprekrocite, nech uz mate ceny akekolvek, jednoducho sam viacej prace nespravite. Je tam vela dalsich faktorov, ktore nebudem rozoberat. V pripade ak predavate produkt a najlepsie ak ho este aj vyrabate, je cena rozhodujuci faktor. Kupa a predaj neni casovo nijak narocna a kvantitativne nijak obmedzena, cize aj s minimalnou marzou mozete zarobit statisice. Vyrobcovia maju najnizsie marze a predsa najvacsie zisky. Cize tvrdit, ze „snaha predavat za najnizsiu cenu je chyba“, je omyl. Je to zavisle od toho v com podnikate. V jednom odvetvy by to bola chyba a v inom zase spravny krok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *