Home / Online marketing / 5 chýb, ktoré (možno) aj ty robíš na svojej fanpage

5 chýb, ktoré (možno) aj ty robíš na svojej fanpage

Každý chceme mať populárnu fanpage a na nej čo najväčšie množstvo fanúšikov. Na to, aby tvoja fanpage bola pre ľudí a potencionálnych zákazníkov zaujímavá, je potrebné sa o ňu starať.

Fanpage je skvelý marketingový nástroj, ako sa dostať ku svojej cieľovej skupine. Často tam však vidím chyby, ktorými sa oberáme o zaujímavosť, fanúšikov a koledujeme si o pokuty a zablokovanie stránky.

 

Aké sú podľa mňa chyby, ktoré vidím na fb stránkach?

Nepravidelné postovanie príspevkov

Nepridať 2 týždne žiaden príspevok a potom si ich dať na jednu hodinu rovno tri. To je nie najlepší nápad.

Nepravidelným pridávaním príspevkov si znižuješ dosah. Ľudia netušia, či je tvoja fanpage aktívna a aktuálna. Aj to môže byť dôvod, prečo nedajú na fanapge Like.

Pri druhej možnosti si vlastne vytvoríš konkurenciu pre svoje vlastné príspevky.

Taktiež nie je jedno koľko a v akých časoch príspevky pridávaš. Prezradím, že vo všeobecnosti sú najlepšie časy okolo obeda a o 20 večer.

 

Súťaže proti pravidlám Facebooku

„Zdieľaj verejne, lajkuj stránku aj príspevok, označ priateľov v komentári a napíš Chem vyhrať“.

Robíš takéto súťaže na fanpage aj ty? STOP!

Takéto súťaže si koledujú o zmazanie súťaže, ba dokonca celej fb stánky. Je to proti pravidlám Facebooku.

Áno, robí to asi každá tretia stránka, ale otázka je – do kedy?

Pri súťaži potrebuješ uviesť aj jej pravidlá (štatút), inak si koleduješ o 300€ pokutu od SOI. Všimni si, že veľké značky (LIDL, O2…) pravidlá (štatút) súťaže nikdy nevynechajú.

Povolené napríklad je, aby súťažiaci komentovali pod príspevkom čo chcú vyhrať a Like môžu dať na príspevok, ktorý o súťaži hovorí.

Podrobné informácie o súťažiach na Facebooku nájdeš v tomto článku >>>

 

fanpage

 

Podceňovanie reklamy

Nedá sa spoliehať iba na organické príspevky na fanpage. Facebook automaticky zníži dosah, ak je v príspevku link alebo ak označím svoj produkt. Na to, aby sa to dostal k čo najväčšiemu počtu fanúšikov, je potrebné dať na príspevok reklamu.

Ja osobne používam boost (zvýraznenie) príspevku na články, aby sa dostal k čo najväčšiemu počtu fans alebo k ľuďom, ktorí už boli na webe.

Ak napríklad zbieram mailové adresy, využívam reklamu v Správcovi reklám. V tomto prípade rada využívam cielenie na ľudí, ktorí už na mojom webe alebo fanpage boli.

 

Veľa zbytočných citátov

Citáty.

Tie nájdeš úplne všade. Aj na mojich fb stránkach 🙂 Sú perfektný nástroj, ako získať nových fanúšikov a vysoký dosah bez platenia.

Ale nie na každú fanpage je ich nutné pridávať každý deň. Ak si napr. kaderník, nepotrebuješ na fanpage každý deň pridávať citáty o úspechu. Ľudí viac zaujíma tvoja práca, nie Kiyosakiho výrok.

 

Používanie emotikonov k zbieraniu reakcií a dosahu

Áno, aj ja som to s veľkou radosťou používala. Dokonca som o tom napísala článok. Používala som to až pokiaľ som nezistila, že je to opäť proti pravidlám Facebooku. Takisto nie sú dovolené ani videa, ktoré fungujú ako ankety.

Áno opäť to využíva každá tretia stránka, ale do kedy?

 

fanpage

 

Udržať si fungujúcu a rastúcu fanpage nie je až také jednoduché. Facebook stále sprísňuje podmienky a mení pravidlá.

Chce, aby sme si platili čo najviac za reklamu. Fanúšikovia sú stále náročnejší a ak nedostanú to, čo chcú dajú unlike a idú na inú fanpage.

Ak potrebuješ pomôcť v tejto oblasti, napíš mi 🙂

 

Veľa z vás mi píše ohľadom toho, aké príspevky dávať, ako získať veľa fanúšikov a ako vytvoriť efektívne reklamy. Organizujeme workshop v KE a v BA, kde odovzdáme celé svoj know-how 🙂 Viac o workshope tu >>>

 

Ak sa ti tento článok páčil, môžeš ho podporiť stlačením Páči sa mi alebo ho môžeš zdieľať svojim priateľmi na Facebooku.

Ďakujeme

Andrea Winslow

Andrea Winslow

Milujem osobný rozvoj a online marketing. Motivujem a inšpirujem mladých ľudí k podnikaniu. Taktiež im pomáham prekonať ťažké obdobia pomocou koučingu a mentoringu.
Andrea Winslow

Check Also

Ako vybudovať medzinárodný úspešný biznis – Michal Hardyn

Michal Hardyn je úspešný český podnikateľ a zakladateľ hneď niekoľkých start-upov. Svoje podnikanie rozšíril aj …

2 komentáre

  1. Dobrý deň prajem,
    môžem sa informovať ako sa dá nastaviť na fb komentovanie, pozývanie ľudí, ktorým sa páči na inej stránke môj príspevok, atď. ako stránka a nie ako súkromná osoba? Stále neviem nájsť ako to prepnúť, teda môcť pozývať ľudí ako stránka,vždy mi nabehuje možnosť len kontaktovať zo súkromného profilu.
    Ďakujem za informácie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *