Home / Online marketing / 4 jednoduché tipy, ako získať ľudí na fanpage bez platenej reklamy

4 jednoduché tipy, ako získať ľudí na fanpage bez platenej reklamy

Ľudia sa ma často pýtajú, ako to robím, že mám toľko fans a ako aj oni môžu získať viac fanúšikov na fanpage. 

Asi 80% návštevnosti na tento web ide práve z Mladého podnikateľa, čiže isto tušíte, že ak podnikáte a nemáte fanpage, robíte chybu.

Na to, aby vám ľudia lajkovali fb stránku, potrebujete čo najvyšší dosah. Ten si môžete zaplatiť, alebo spraviť šikovnými príspevkami.

Pri získavaní návštevnosti na web, sú veľmi dôležité aj titulné nadpisy. Pár tipov vám poradím v ďalšom článku.

Téma Facebook mi je veľmi blízka. Venujem sa jej od roku 2012, reálne aj dlhšie. Vymýšľala som rôzne nezmyselné fanpage, keď som chodila ešte na strednú školu :D. Tie ale neslúžili na biznis účely.

Napíšem vám v skratke, čo funguje mne na fb stránkach a ako to robím.

Predtým ešte prezradím, že naozaj nie množstvo, ale kvalita fanúšikov je na vašej stránke dôležitá.

Naschvál som dala takýto nadpis, lebo viem, že väčšina ľudí si myslí, že najdôležitejšie je mať čo najviac ľudí a je im jedno akým spôsobom. Fanúšikov si nekupujte. Najlepší fanúšik je taký, ktorý dá sám like a robí aktivitu.

Vysvetlím.

 

*poznámka: Fanpage znamená fanúšikovská stránka na Facebooku.

 

4 jednoduché tipy

1. Pozvite ľudí na fanpage

Pozvite priateľov, ktorých by mohla vaša stránka zaujímať. To znamená vašu potenciálnu cieľovú skupinu.

Čo určite neodporúčam je nútiť priateľov, aby vám dali like na stránku. Jedna vec je, že ich tým otravujete a ďalšia, že ak vám predsa dajú like, je to z donútenia a nebudú vám robiť žiadnu aktivitu.

Budete mať možno na fanpage veľa ľudí, ale nikto nebude aktívny. Je to viac na škodu ako na úžitok.

Facebook si vašu stránku vyhodnotí ako nezaujímavú a prestane ju zobrazovať ďalším ľuďom, ktorí mohli byť vaši fanúšikovia.

Čo naopak veľmi odporúčam – Pozvite ľudí, ktorí dali Páči sa mi váš príspevok (fotka, video, status). Je pravdepodobné, že ich zaujmú aj ďalšie vaše príspevky.

Urobíte to tak, že si rozkliknete počet ľudí a na boku kliknete na políčko Pozvať.

 

2. Pomôžte im vyriešiť ich problém

Poraďte a pomôžte ľuďom na vašej fanpage. To, že vám lajkujú stránku znamená, že ich daná téma alebo problematika zaujíma.

Ako pomoc sa rátajú články a videá z oblasti v ktorej pracujete, ebooky, kurzy alebo odporučenie na niekoho, kto ich problém vyrieši. Takto si s nimi budujete vzťah. V ich očiach budete odborníkom, ku ktorému sa radi vrátia a neskôr u vás nakúpia.

Kľudne sem tam pridajte aj články z iných „konkurenčných“ webov, na doplnenie informácii. Nebojte sa, vaši fans na vás kvôli tomu nezabudnú, práve naopak.


3. Zabavte ich príspevkami

Čo chodia robiť ľudia na Facebook? Zabávať sa. Tak ich zabavte. Nepredávajte im stále niečo. Nikoho nebavia nudné, predajné a konzervatívne príspevky na jedno kopyto.

Obľúbené sú vtipné a motivačné posty. Tie sa stávajú virálnymi a prinesú vám najviac nových fanúšikov bez platenej reklamy. Všetko ale s mierou, aby vám na fanpage nezačala chodiť iná cieľová alebo veková skupina než potrebujete.

Ukážka prečo robiť virálne posty:

Prvý obrázok som robila cielene. Vedela som, že sa s týmto stotožní každý podnikateľ.

Facebook ukáže príspevok len cca  5%  vašich fans. To znamená, že tento post malo vidieť len 400 ľudí z 8.000.

Videlo ho však takmer 27.000 ľudí, čo je dosah až 337%!!! A bez platenej reklamy!

 

fanpage

 

 

Druhý obrázok nebol vytvorený cielene ako virálny, ale stal sa ním. Ľuďom sa proste páčil. A tak ho lajkovali, zdieľali a mne rástol dosah bez platenia.

fanpage

 

4. Pýtajte sa ich a komunikujte s nimi

Všetci radi rozprávame hlavne o sebe a svojich záležitostiach. Preto ľudí nechajte vyrozprávať sa. Opýtajte sa ich ako sa majú, aké majú plány, atď.

Odpisujte na správy a na komentáre. Jednak, že si tým vytvárate priateľský vzťah, po druhé to ľudí povzbudzuje niečo napísať a po tretie, tým, že vám to budú príspevok znova komentovať, sa vám zvyšuje dosah.

Pozor na vytváranie obrázkov s reakciami.To znamená – zbieranie reakcií pomocou emotikonov. Je to proti pravidlám Facebooku. Riskujete zablokovanie stránky.

 

Toto boli 4 základné tipy, ako zaujať ľudí a získať nových fanúšikov, ktoré mi fungujú.

 

Veľa z vás mi píše ohľadom toho, aké príspevky dávať, ako získať veľa fanúšikov a ako vytvoriť efektívne reklamy. Organizujeme workshop v KE a v BA, kde odovzdáme celé svoje know-how 🙂 Viac o workshope tu >>>

 

Ďakujem a teším sa na vás 🙂

 

Ak sa vám článok páčil a inšpiroval vás, zdieľajte ho aj so svojimi priateľmi na facebooku.

Ďakujeme.

Andrea Winslow

Andrea Winslow

Milujem osobný rozvoj a online marketing. Motivujem a inšpirujem mladých ľudí k podnikaniu. Taktiež im pomáham prekonať ťažké obdobia pomocou koučingu a mentoringu.
Andrea Winslow

Check Also

Ako vybudovať medzinárodný úspešný biznis – Michal Hardyn

Michal Hardyn je úspešný český podnikateľ a zakladateľ hneď niekoľkých start-upov. Svoje podnikanie rozšíril aj …

7 komentárov

  1. Ako by ste propagovali erotic shop ked vacsina ludi sa hanbi dat like (pretoze to uvidia znami,priatelia,rodina…)?

    • 😀 ..dobrá otázka. 😉

    • Dobry den. Fanpage si nastavte od 18 rokov. Pri erotic shope treba ratat s tym, ze na vyrobky vam ludia velmi like ani komenty nedaju. Je to prilis sukromne. Mozete tam vsak pridavat rozne sexy obrazky zien, parov, nejake statistiky, clanky, tipy, triky alebo vtipy o erotickych veciach, vztahoch, manzelstve apod. Pri eshope nie su az tak dolezite lajky, ale predaje.
      Neviem ako vyzera vasa fanpage a co vsetko ste skusali, cize odpoved je viac vseobecna.

  2. Dobrý deň,ako by ste napriklad.propagovali shop s motivacnou literaturou,a literatúra na osobný rozvoj , tým že tieto knihy oslovia len určitú skupinu ľudí a fb prispevky zobrazí len určitému % ľudí.dakujem za info

    • Dobry den, ano presne ako pisete, FB zobrazi asi len 5% fanusikov vas obsah. Ci ho ukaze aj dalsim rozhodne na zaklade toho, ako bude reagovat ta mala zlozka. Motivacia je velmi vdacna tema. AK je to shop s motivacnou literaturou, v prvom rade ludia ocakavaju knihy. Co sa tyka obsahu fb stranky: Fotky knih, kt su pekne naarazgovane – tam mozete oznacit svoj produkt, rozne myslienky z knih, novinky, zlavy, akcie, recenzie na dane knihy – video/pisane, citaty motivacne, vtipne prispevky, kt fanusikov pobavia, pytala by som sa ich na nazor, pripadne kt knihu by odporucili kamaratovi,nech ho oznacia do komentara, spojila by som sa s roznymi motivacnymi strankami a vymyslela spolupracu. Mozete spravit aj sutaz, ale pozor, aby bola v sulade s pravidlami na fb. Dalej nezabudat na reklamu, a cielit nielen na fanusikov, ale aj na ludi, kt uz raz boli na vasom webe. S tym vam pomoze sikovny marketak, v pripade zaujmu viem odporucit 🙂

  3. Dobry deň! Mam predajnu stranku ( proste ponukam tovar na objednavku, ale nejde o eshop) zameranu na spotrebny tovar, vyzivove doplnky apod. Mam aj fanpage FB, ale neviem ake prispevky okrem propagacie produktov sa hodia. Vedeli by ste mi s tym pomoct? Dakujem!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *